domingo, 22 de diciembre de 2013

EL PROYECTO DE INVESTIGACIÓN - ACCIÓN

Honako hau " El proyecto de investigación - acción" irakurgaiaren sintesia da. Gaur egun arazoak konpontzeko askotan erabili ohi den metodoa da.

Izaera ziklikoa duen ikerkata da honako hau. Ekintza baten ikerketak, ziklo bat baino gehiago egotea suposatzen baitu. Espiral autoerreflexiboa bezala kontsideratua den ekintza plana da hau.  Honek prozesuak antolatzen laguntzen du.

Egoera gatazkatsu batetik habiatuz, hau hobetu edo aldatzeko asmoz egiten da. Onen hasierako egoera kontu handiz aztertu, hau aldatzeko plan estrategiko bat planteatuz eta etengabeko erreflezio bat burutuz. Hau oso era arretatsuan, sistematikoan eta zehaztasun handiarekin egin behar da.

Proiektu honen helburua, pertsonenen hobekuntza eta eraldatze soziala ematea da, beraz elkarlana eta kolaborazio asko eskatzen duena da. Beraz garrantzitsua izango da beste pertsonaren bat inplikatzea proiektuaren eraikuntza egiten denean: ikaslegoa, tutorea, beste irakaslerenbat...
Beraz beharrezkoa izango da harreman berriak egitea, entzuten ikastea, informazioa kudeatzen jakitea eta ikerketan inplikatzen jakitea.

Ikerketari hasiera emateko, ideia orokor batetik habiatuz, gau aldatu edo hobetzea helburu harturik, arazoa identifikatu eta honen diagonostikoa egin behar da. Geroago akzio hipotesia planteatuz, hau da, estrategia bat planetatuz. Hipotesiak izango baitira gure lanaren foku eta nondik norakoa markatuko dutenak.

Egoeraren diagnostikoa egiteko momentuko egoeraraen, azalpen eta deskripzioa konprentsibo bat egitea komeni da. Nabaritasunak aurkitu eta hauek habiapuntutzat hartuz, ekintza planeko nabaritasunekin konparatuz.

Bestalde, oso erabilgarria egingo da aztertu nahi den gaiari buruzko informazioaren bilketa bat egitea, gai horri buruzko ikerketak egiten nor ari den... Eginiko ikerketetatik baliogarria zaizun informazioa hartzea garrantzitsua da, betiere autore bakoitzaren erreferentziak lanenean erreflejatuz.

Behin informazioa bilduta, plana diseinatzeko ordua da; zer ekintza txertatu nahi diren pentsatzeko unea. Plana, aurrez dagoen egoera eta errebisatutako dokumentaletatik habiatuz egingo da. Eta kontuan hartu beharko da nork zein informatuko duen, rolen espezifikazioa eta metak zehaztea ezinbesteko egingo dela.

Plangintza burutzeko kronograma edo egutegi bat eduki ohi da gehienetan, non bertan emango den pausu bakoitza eta denborak bete beharko diren.  Eta hau edukitzea ez da batere gaizki etortzen.

Planak aurrera egiten duen einean, datuak hartzea komenigarria da, gero lanaren erreflexio atala defendatzeko balioko duelako. Datuak jasotzea ezinbestekoa da, gertatzen ari diren hobekuntzez jabetzeko. Akzioak, berezko akzioan zein pertsonen akzioengan berrerortzen derelako.


Ikerlariak taldekatzeko hiru kategoria erabili ditu: instrumentuak, estrategiak eta medio audiobisualak. Ikerketaren kalitatea erabilitako teknikaren baitakoa da, honela irakaskuntzaren helburuaren araberakoa izango da teknika; datuen bilketa ere honek baldintzatuko duelarik. Beraz, teknika berdina gauza ezberdinak aztertzeko erabili ahalko dela kontuan hartuko da. Ondoren, dedikatu ahal diogun denbora izan behar dugu kontuan.

Estrategia audiobisualetan zentratuz, hainbat teknika daude:

1. Behaketan oinarrituak
Iketzen duen fenomenoa zuzenean ikusten duena da. Hau ikerkuntzako datu bilketarako erabiltzen du.

1.1.Behaketa partziala: denbora batez datu bilketa bat burutuko da (metodologiakuantitatiboa).

1.2."Notas de campo": ezberdinak izan daitezkeen ikerketak dira, zeinek naturako fenomenoak aztergai dituzten: metodologikoak, personalak, teorikoak, deskriptiboak eta reflexiboak izan daitezke.

1.3. Egunerokoa: Informazioa biltzeko teknika, egunero burutu beharrekoa da, zeinek denbora asko eskatzen duen. (ikusi eta erregistratu)

1.4.Erregistratutako anekdotak: errealitateko zati jakinak.

1.5. Informe analitikoak: Ikertzaileari hausnartzen laguntzen dio honek, informe bat idaztea dago eta ondoren ebaluaketa bat.

1.6. Perfilak: egoera edo pertsona baten erregistroa dira, hauen ikustuntua ematen dutenak.

1.7.Neurtzeko eskala: neurtzeko instrumentua da.

2.Hizketaldian oinarrituak
Ikertzailearen prespektibatik datu bilketa: entrebista, test, galdeketa...en bidez egina

2.1. Galdeketa zehatza: datu bilketa unibertsalena da

2.2.Entrebista:gertakari edo gauza subjektiboak biltzen dituena da, ahoz egina, baina egituratua, egoera asimetrikoa eta helburu jakin batetarako egina.
Hau planifikatua, garapen jakin batekoa, estrukturatua (hasierako, erdiko, bukaerako faseak), galderak formulatuak, informazioa zehazki erregistratua eta baloratua izango da.

2.3.Diskursoa: hau egunerokotasunean informazioa biltzeko erabilia da, honela ikerketetan ere informazio bilketarako erabilia izango da.
Hau ordea, planifikatua izango da, honela zer galdetu, neutralak izatea, geldiuneak, denen partehartzea, iritzi oro biltzea eta abar zehaztua eta betea izango delarik.

3.Dokumentuen analisia:
Materiala aztertzea informazioa biltzeko beste modu bat izango da. Honela, dokumentu ofizialak, egunerokoak, dokumentu pertsonalak erabili daitezkelarik.

4. Medio audiobisualak: informazioa erregistratzeko erabiltzen ditu ikertzaileak.4.1.Argazkiak

4.2.Bideo grabaketak

Hausnarketa:

Ikerketa-ekintza prozesuaren azkeneko fasea da. Lortutako datuekin nola jokatu erabakitzeko garaia da, hau da, datuei esanahia ezartzeko unea izango da. Aldi honetan, ikertzailearen trebetasuna estiloa eta esperientziak hartuko dute parte.

Hausnarketaren prozesu honek, oinarrizko eginkizun batzuk jorratzea eskatzen du. Bost puntutan banatu ditugu.

Lehena, informazioa biltzea izango da, ondoren, datuak prestatu eta laburbilduko ditugu, ulerkorrak eta erabilgarriak izan daitezen.

Bigarrena, informazioa murrizteaz da, ikertzaileak lortu nahi duenaren arabera gai fokalizatu behar du, honela, datuak ahalik eta gehien laburbiltzeko aukera izateko. Datuak laburbilduz lortuko baitugu informazioa erabilgarria izatea.
Datuen murrizketa lortzeko ezinbestekoa izan da, informazioa kodifikatzea eta sailkatzea, honela, analisi unitate bakoitza sailkatuak egongo dira. Behin informazioa sailkatuta errazagoa egingo zaigu, ikerketarako baliagarria diren datuak identifikatzen.

Hirugarren puntua, behar dugun informazioa identifikatu eta honen aurkezpen garbia egitea da. Honetarako ditugun baliabideak ugariak dira, esate baterako: diagramak, taulak, eskemak...

Laugarren puntuaren helburua, lanaren sinesgarritasuna bilatzea da, hau da, irakurleri emandako datuetan sinesteko aitzakiak eman behar dizkiogu, honela lanaria balorea emanez. Hau lortzeko zenbait trikimailu daude: baieztapenak egitea, nabarmenak diren gauzak adieraztea, beste pertsona batzuk inplikatzea, materiala erreferentziatzea, demostrazioak egitea, informazioa iturri ezberdinetatik lortzea… Honela, ikerketak sinesgarritasuna lortzeaz gain, dependentzia eta transferentzia lortuko du, hau da, ikerketaren baliagarritasuna ez da denborarekin galduko eta beste testu eta subjektuetan aplikagarria izatea lortuko dugu.

Hausnarketaren bosgarren eta azkeneko puntua, informazioa interpretatzea da. Ekintza ikerketa egitera bultzatu diguten hipotesiei erantzuna emateko unea da, honela, bildutako informazioari zentzua emanez gure teoria sortuko dugu. Behin ikertzailea, ikerketa prozesuaren fase honetara iristen denean, galdera zein hipotesi berriak formulatzen hasten da, honela, ziklo berri bati hasiera emanez.


IKERKETAREN TXOSTENA

Txostenaren helburua lortutako emaitzak plazaratzea eta beste pertsonentzako baliagarria suertatzea da. Irakasleriaren eskura egon behar du, eta hauek eskuratzeko ekintza komunikatzea da biderik errazena.

Txostenaren presentazioak argia eta zehatza izan behar du, eta irakurleari datuen irakurketa errazten diola ziurtatzeko egitura egokia egin behar da.
Egituraren adibidea izan daiteke:

Lehendabizi txostenaren nondik norakoak, azalduko dugu, honela irakurleri txostenak balio dion jakitea ahalbidetuko dugu. Ondoren, lanari sarrera egingo genioke, lana gauzatzearen zergatiak eta hipotesiak zein diren azalduz. Honela, irakurlea orientatuko dugu. Behin, txostenaren zentzua azalduta, ikerketaren azterketari ekingo genioke: lanaren planifikazioa, garapena, hausnarketa eta ebaluazioa, eta azkenik ondorio eta gomendioak azalduz. Azkenik, lanaren bibliografiak eta gehigarriak (elkarrizketak, testak… txostenari sinesgarritasuna ematen diotenak) ezarriko genituzke




GORKA, MADDALEN ETA ANE


No hay comentarios:

Publicar un comentario